MY MOBY DICK




Nesto ukratko o nasoj grupi «MOBY DICK» osnovane u Rijeci,1974.g. Kao i svaki ljubitelj glazbe,koji u svojoj privatnosti sanja da osnuje band,makar na kratko,  i mi smo  (Bozidar M. & Augustin P.) osnovali band za pocetak, bili smo samo nas dvoje (bubnjevi i gitara ) te smo kao takvi nas instrumentalni blues prilagodili ovim instrumentima.Vjezbali smo, puno smo vjezbali,svirali po raznim polupraznim garazama,slusali svoje idole i htijeli upravo onako odsvirati barem nesto,sto bi licilo na nesto sto ce poslije biti kompozicija.Instrumenti su bili svakakovi vise «hand made». U zgradi u kojoj je Augustin zivio bila je jedna prostorija (sluzila je)za «civilnu zastitu» ona se za tu namjenu najmanje koristila,ali je zato za nasu svirku itekako dobro dosla.Augustin ( Guste) za prijatelje  imao je  el.gitaru «EKO» barracudu, nesto slicna modelu 335,crveno smeđe boje, sa 100 wattnim pojacalom «Hywatt», a ja sam imao bubanj koji je bio odlican «Premier» crvene sparcle boje, s UFIP cinelama. Nije uvijek bilo tako. Upravo ovako opremljeni mogli smo «piciti» blues i sve srodne muzicke stilove. Bili smo jedini Band u kvartu i bili smo face. No ipak je nesto nedostajalo, nedostajao je basist koji ce to nase sviranje «omotati» u ritam i nasa glazba biti ce potpuna. U dogledno vrijeme, Gordan P. Skolski Gustetov kolega pridruzio nam se i stvoren je blues trio «MOBY DICK». Gordan, Gogo za prijatelje odmah je prepoznao nas stil i nije mu bilo tesko uklopiti se. E sada smo bili  spremni za nastupe. Neko vrijeme smo svirali kao predgrupa raznim «starijim» rijeckim deckima a kadkada i odsvirali s njima jedan «JAM». Bili su nemalo iznenađeni nasom uhodanom svirkom, bluesom koji nitko osim nas nije svirao tih godina u Rijeci. Proculo se za nas,bili smo ponosni na nasa muzicka dostignuca! Svirali smo dosta poznatih bluzeva kao sto su «Stormy Monday» «Dust my broom» Blues again» i razni autorski bluzevi, kojima smo dodavali razne «zacine» i naravno po tome bili i poznati. Svirali smo i R & Roll, voljeli smo  Chuck Berrya i njegov Johnny B. Goode, koji sam ja svirao i pjevao, svirali smo i «On broadway» od  The Dave Clark Five, Sunshine of your love od grupe «Cream» i mnoge pjesme od Hendrixa, Doorsa,( Soul kitchen!!!) svirali smo i «Pink Floyde» pogotovo Astronomy domine,s njom smo i kasnije snimili jedan video (2008) i postavili na you tube!
1975.g.: Vrlo znacajna godina za nas! Koncert u Ljubljani (hala Tivoli) koncert velikog Johna Mayalla, cijela  Rijeka je tada bila na tom koncertu, no mi smo imali srece da smo se upoznali sa Mayallom osobno. Cijelu tu godinu picili smo blues engleskog styla!!!! Volimo blues i to sviramo.
1976 i 77: Svirke su se zaredale......Svirali smo na Pecinama u ondasnjoj «MZ» i picili «Allmanse» uz gosta na gitari,imao je Gibsona Customa i VOXA AC 30 (Kao i Guste)  nas dragi prijatelj Pero Radovcic,najstariji KIT među nama. Jedna od onih stvari te americke super  blues grupe bila je i «Southband» uz standardni «Stormy Monday» itd...... naravno kadkada smo neke bluzeve svirali i u jazz stilu,vec kad sam ja volio jazz i to nam je bilo usput a da ne pricamo o boggie-bluesu ili cistom boogie-woogie-u,stvarno smo davali sebe za blues i ostali smo vjerni tom glazbenom stilu i danas.
1978.g. «LIVE» koncert u klubu «MODRA». Tu vecer su uz nas svirale i ostale rijecke grupe kao «Van Forme», «Rađanje» «ERI» i drugi..... Mi smo zasvirali prvi, no tu vecer smo bili «pojacani» jos jednom gitarom i svirka je mogla poceti. U Sali je svako mjesto bilo popunjeno a tu se nasao i Fox (Goran Lisica) inace moj prijatelj iz djetinjstva, koji kad nas je poslusao, pozvao nas je u Ljubljanu na snimanje demo trake. Ne znam iz kog razloga nismo nikada isli,no ja sam nakratko napustio band a u moju zamjenu dosao je pok. Miljenko Glavic,  bio je poznat po ljebavi prema hard/rocku.Ja sam se te godine pripremao za nastup s jos jednim rijeckim bandom. Moby Dick je tako zasvirao s Miljenkom i na  koncertu 1978. U Dvorani Mladosti kojom prilikom su bili gosti iz Zagreba grupa se zvala «AZRA».Uz Moby Dick svirali su jos  neki rijecki bendovi. Bilo je cak i problema kod tona,jer se netko iz Zagreba poigravao,da ne kazem zajebavao oko TON-pulta s rijeckim deckima,te je zamalo izbila «frka».Uglavnom kronicari te rijecke  glazbene veceri govore da su svi bendovi bili odlicni, kao i Azra iz ZG!
1979.g. ja sam krenuo u «profi» vode. Uz moj profesionalni status kojeg sam imao i svirao u raznim gradovima ex drzave, putem «Udruzenja muzicara « iz Rijeke proputovao sam i odsvirao razne Slovenske turisticke  gaze,primorske i  jadranske otoke.
1980. «Moby Dick» povremeno svira,iz razloga sto se Augustin (Guste) ozenio i isao zivjeti u Sukosan, Gordan je također isao u profesionalce.
 Ja  sam profi  muzicar sve do 1983. kad sam se te iste godine zaposlio u KBC-Rijeka,lokalitet «Djecja bolnica Kantrida» gdje radim i danas.
1983-85. Svirao sam u kvintetu «Spektar» a «gaze» su nam dolazile jedna za drugom. Nazalost  1985.g. dozivio sam tesku nesrecu kojom sam prilikom zadobio trajne posljedice lijeve sake.Lijecnici su mi prognozirali...nikad vise muzicar!!!! Bubnjar pogotovo!
Jos je bilo pokusaja i kasnije da sviramo zajedno. No zivotne okolnosti nam to nisu dozvoljavale. Ja i Guste smo se povremeno viđali i zasvirali zajedno koji put, ali zbog moje invalidnosti tesko je bilo ista nastaviti,nazalost.
2008. g. Nakon 30 godina od naseg prvog javnog nastupa pod imenom «Moby Dick» ponovno smo se nasli zajedno u Sukosanu, bilo je fantasticno odsvirati «Floydovce» kao i razne instrumentalne bluzeve,tada smo i snimili nas prvi materijal za buduci CD. Obecali smo si jedan drugom da cemo kroz par godina finisirati i taj CD- Snimljen je i video koji je postavljen na «you tube»  RETURN of MOBY DICK
2010. Ponovno smo zajedno. Par sati zajednicke svirke...... vidimo se i slijedece godine (2011)! Za kraj naseg druzenja uzeo sam u ruke svoju usnuharmoniku i odsvirali smo «Blues in C « odlicno je ispalo,jer je to bio prvi a nadam se ne i zadnji put da picim usnjak! Neke od slika postavio sam na svoj «fejs».
Kratki itinerar  Rijecke blues grupe «MOBY DICK»  zapisao sam  ono sto je ostalo u «glavi» te se nadam da ce citaocu biti jasna slika o nasoj grupi,koja eto i danas postoji zahvaljujuci nasem entuzijazmu,makar on bio i povremen.
MOBY DICK cine ovi clanovi:
Augustin Pavic- elektricne gitare.....
Gordan Ponholzer-  bass guitar
Bozidar Milinovic ( Bolle/ Mr jazz)- drums
U Rijeci,    2011 godine.